Dr. S. Farokhnejad
متخصص قلب و عروق
فوق تخصص انژیوگرافی و انژیوپلاستی
بیماری قلبی و عروقی
با توجه به سبک زندگی مدرن و افزایش بروز انواع مریضی‌های قلبی، تصمیم گرفتیم در مورد بهترین راه تشخیص بیماری قلبی در مجله‌ سلامت دکترتو صحبت کنیم. در این سری مقالات به بررسی بیماری‌های قلبی در زنان و مردان می‌پردازیم.
عوامل خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی زنان و مردان، باعث التهاب و تحریک پوشش داخلی عروق کرونر می‌شوند. با گذشت زمان، کلسترول موجود در جریان خون می‌تواند در مناطق ملتهب جمع‌شده و تشکیل پلاک را آغاز کند و قطر شریان را باریک کند. اگر شریان ۴۰ تا ۵۰ درصد باریک شود، جریان خون به اندازه‌ای کاهش می‌یابد که باعث ایجاد علائم آنژین یا درد قلب و دست چپ می‌شود.
در برخی شرایط، پلاک می‌تواند پاره شده و منجر به تشکیل لخته خون در شریان کرونر شود. این موضوع مانع از رسیدن خون غنی از اکسیژن به عضله قلب می‌شود و قسمتی از عضله‌ قلب که بعد از انسداد قرار دارد، شروع به مردن می‌کند. این وضعیت سکته قلبی یا حمله قلبی نامیده می‌شود. اگر زمان تشخیص سکته قلبی به‌موقع نباشد، قسمت آسیب دیده عضله نمی‌تواند دوباره زنده شود و در نهایت می‌میرد.
خواب کم ریسک بیماریهای قلبی عروقی را افزایش می دهد
بیماری قلبی و عروقی
به طور متوسط بدن نیار به 7 تا 8 ساعت خواب شبانه دارد. تاخیر در خواب شبانه حتی به مدت 90 ...
نویسنده: دکتر سمیه فرخ نژاد
۲۷ مهر ۱۴۰۲
آدرس مطب بر روی نقشه گوگل
دکتر سمیه فرخ نژاد
دکتر سمیه فرخ نژاد متخصص قلب و عروق فلوشیپ فوق تخصصی بالون آنژیوپلاستی هستند. در مطب ایشان خدمات مختلفی از جمله انواع تست های مربوط به قلب، درمان بیماران فشار خون، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و همچنین درمان انواع آریتمی های قلبی ارائه می شود.